Χωρίς Μέτρο

Μάρτιος 16th, 2015 § 0 comments

Ο Άντριου είναι ένας ταλαντούχος εκκολαπτόμενος ντράμερ, με πολλές φιλοδοξίες. Ως σπουδαστής σε ένα από τα καλύτερα ωδεία, τραβάει την προσοχή του Τέρενς Φλέτσερ, ενός από τους δασκάλους, ο οποίος τον δέχεται στην μπάντα του. Ο Φλέτσερ αποδεικνύεται τυραννικός και αυταρχικός με τους σπουδαστές. Πού μπορεί να φτάσει η πίεση από τον Φλέτσερ προς τον Άντριου; Πώς θα εξελιχθούν οι σχέσεις του Άντριου με τους γύρω του; Και ποιος από τους δύο μπορεί να νικήσει σε μια μουσική κόντρα;


Ταινίες που δείχνουν τα παρασκήνια, τις κόντρες και την πίεση που κυριαρχεί στον καλλιτεχνικό χώρο υπάρχουν πολλές. Στις περισσότερες από αυτές όμως πρωταγωνιστούν γυναίκες. Η ταινία Χωρίς Μέτρο πρωτοτυπεί σε αυτόν τον τομέα: Δείχνει μια τέτοιου είδους σχέση μεταξύ αντρών, που συνήθως τις βλέπουμε είτε σε ταινίες αθλητικού περιεχομένου είτε σε πολεμικές ταινίες. Ο Φλέτσερ, όπως τον υποδύεται ο Τ.Κ. Σίμονς δεν διαφέρει σε τίποτα από τον λοχία στο Μέταλ Τζάκετ.
Ο Φλέτσες είναι αντιπαθέστατος, δεν χωράει αμφιβολία. Η μέθοδοί του αποτελούν μπούλινγκ, και δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι η σχολή είχε άγνοια για τη συμπεριφορά του. Από την άλλη όμως ο Άντριου, τον οποίο υποδύεται ο Μάιλς Τέλερ είναι τόσο υπεροπτικός απέναντι στους συμφοιτητές του και στην κοπέλα του (φίλους δεν έχει), που δεν μπορείς να τον συμπονέσεις για τα παθήματά του. Και οι δυο βασικοί χαρακτήρες είναι λοιπόν αχώνευτοι. Αυτό λειτουργεί υπέρ της ταινίας. Απολαμβάνεις την κόντρα ανάμεσα στους δύο άντρες χωρίς απαραίτητα να νιώσεις την ανάγκη να ταυτιστείς με έναν από τους δύο.
Ο Σϊμονς καταπλήσσει στην ταινία. Ο διαδρομή του μέχρι το Όσκαρ ήταν ένας περίπατος. Επίσης δίκαια κέρδισε και τα άλλα δύο Όσκαρ, για το Μοντάζ και για τη Μίξη Ήχου. Η μουσική παίζει επίσης μεγάλο ρόλο στην ταινία. Όταν βγαίνεις από την αίθουσα θέλεις να ακούσεις ξανά και ξανά τα δύο βασικά κομμάτια της ταινίας το Whiplash και το Caravan.
image

Tagged , ,

Πού είμαι;

Διαβάζεις το Χωρίς Μέτρο at My Life… And more Uninteresting Stuff.

meta