Ο Δε Σινεφίλ Να Φοβήται Το Χρώμα

Φεβρουάριος 10th, 2016 § 0 comments

Ο Κινηματογραφικός Οργανισμός Καραγιάννης –Καρατζόπουλος για να γιορτάζει τα 50 χρόνια παρουσίας του στον Κινηματογράφο κάνει αυτό που ξέρει να κάνει καλά τα τελευταία χρόνια: Παίρνει μια κλασσική ταινία που δεν γύρισε ο ίδιος και την κατακρεουργεί. Αυτή τη φορά όμως το πάει ακόμα παραπέρα και διαράττει την ύψιστη ιεροσυλία:


Οι Καραγιάννης-Καρατζόπουλος έχουν έναν εκτενή κατάλογο ταινιών. Εκμεταλλεύεται σχεδόν όποια ταινία δεν είναι της Φίνος Φιλμ. Και τα αποτελέσματα τα βλέπουμε στις οθόνες μας. Οι επεμβάσεις που έχουν γίνει είναι θέμα συζητήσεων στο διαδίκτυο. Ο ίδιος ο Καρατζόπουλος έδωσε μια εκτενή απάντηση για όλα αυτά, με την οποία όχι μόνο δικαιολογεί τις απαράδεκτες επεμβάσεις που έχει κάνει (slow motion σε σκηνές, αλλοίωση των τίτλων αρχής, τίτλοι τέλους κακής ποιότητας, εμβόλιμες σκηνές άσχετες με την ταινία), αλλά ισχυρίζεται ότι τις έχει βελτιώσει.
Και καλά, οι περισσότερες από τις δικές του ταινίες είναι ούτως ή άλλως της κακιάς ώρας. Έχει επέμβει όμως και σε αριστουργήματα όπως η Κάλπικη Λίρα, Αλίμονο Στους Νέους και Η Αλίκη Στο Ναυτικό. Την τελευταία την είδα στην τηλεόραση να την έχουν κόψει σε 16:9 και έφριξα. Και τώρα, θα προβάλλει το Η Γυνή Να Φοβήται Τον Άντρα, μια κλασσική ασπρόμαυρη ταινία, σε επιχρωματισμένη έκδοση.
Όταν άρχισα να βλέπω το τρέιλερ αρχικά νόμισα ότι ήταν ερασιτεχνική δουλειά κάποιου. Μετά υπέθεσα ότι ήθελαν να δείξουν πόσο ανώτερο είναι το ασπρόμαυρο από το επιχρωματισμένο. Όταν συνειδητοποίησα ότι δεν ισχύει τίποτα από τα δύο δεν πίστευα στα μάτια μου.
Στην Αμερική χρωμάτιζαν τις ταινίες πριν από τριάντα χρόνια. Κάποιες από αυτές τις προσπάθειες τις είχε δείξει και η Ελληνική τηλεόραση, και μάλιστα σχετικά πρόσφατα. Υπεύθυνος για τον χρωματισμό των περισσότερων ταινιών ήταν ο Τεντ Τέρνερ, Ο οποίος ήθελε να δείξει τις επιχρωματισμένες ταινίες στα κανάλια του. Κάποιες γλίτωσαν από τη διαδικασία χάρη στην επέμβαση των ίδιων των δημιουργών.
Το αποτέλεσμα της επιχρωμάτωσης δεν μου αρέσει καθόλου. Στις παλιές τηλεοράσεις μπορεί να μην φαίνονταν άσχημο το αποτέλεσμα, στην εποχή όμως του HD φαίνονται όλες οι ατέλειες της μεθόδου. Η εικόνα γίνεται επίπεδη, ενώ τα χρώματα φαίνονται εντελώς αφύσικα. Φαίνεται σαν κάτι γκρι να το έβαψαν με διάφανη μπογιά. Και φυσικά δεν υπάρχουν διακυμάνσεις στα χρώματα. Οι διαφορές λόγω του φωτισμού δεν φαίνονται.
Και το χειρότερο είναι ότι δεν είναι καν δικιά τους ταινία. Πρόκειται για μια παραγωγή των Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης, που γυρίστηκε πριν την ίδρυση των Καραγιάννης-Καρατζόπουλος. Υποθέτω ότι επέλεξαν την ταινία αυτή επειδή είναι από τις λίγες που το πρωταγωνιστικό ζευγάρι είναι ακόμα εν ζωή. Ευτυχώς η διαδικασία είναι πολύ δαπανηρή, οπότε ελπίζω ότι δεν θα υπάρξει συνέχεια.
UPDATE: Με βάση παρατηρήσεις στο άρθρο έγραψα μια συνέχεια.
Colorized1965




Tagged ,

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πού είμαι;

Διαβάζεις το Ο Δε Σινεφίλ Να Φοβήται Το Χρώμα at My Life… And more Uninteresting Stuff.

meta