Μια Πόλη Δίπλα Στη Θάλασσα: Κενά Δυσαναπλήρωτα

Φεβρουάριος 22nd, 2017 § 0 comments

Ο Λι εργάζεται ως επιστάτης σε μια πολυκατοικία στη Βοστόνη. Ο όχι και τόσο θάνατος του αδερφού του τον φέρνει πίσω στον τόπο του, το Μάντσεστερ. Στο άνοιγμα της διαθήκης διαπιστώνει ότι ο εκλιπών είχε αναθέσει την κηδεμονία του έφηβου γιου του Πάτρικ στον Λι. Πώς θα αντιμετωπίσουν ο Λι και ο Πάτρικ τη νέα πραγματικότητα; Πώς ήταν οι δεσμοί αυτών των ανθρώπων στο παρελθόν; Και για ποιον λόγο ο Λι είναι τόσο αυτοκαταστροφικός και δακτυλοδεικτούμενος στο Μάντσεστερ;


Όταν συναντήσουμε τον Λι για πρώτη φορά στην ταινία Μια Πόλη Δίπλα Στη Θάλασσα, βλέπουμε ότι πρόκειται για έναν μισάνθρωπο. Τα φλάσμπακ όμως τρέχουν παράλληλα στην αφήγηση δείχνουν ότι δεν ήταν πάντα αυτή η συμπεριφορά του. Από την αρχή λοιπόν της ταινίας είμαστε με την απορία του τι προκάλεσε αυτή την αλλαγή στον Λι, μια απορία που λύνεται σε μια σκηνή που και μας συγκλονίζει, αλλά και μας εντυπωσιάζει με το μπρος πίσω στην αφήγηση. Γιατί όλες οι αποφάσεις του κεντρικού ήρωα έχουν σχέση με εκείνη τη στιγμή, και μετά από αυτή την αποκάλυψη τίποτα δεν είναι ίδιο στο πώς αντιλαμβανόμαστε την ταινία και τους ήρωές της.
Ο Κέισι Άφλεκ είναι συγκλονιστικός στην ταινία. Ο Λι είναι ένας άνθρωπος άδειος από συναισθήματα, και ο ηθοποιός καταφέρνει να αναδείξει αυτό με το βλέμμα του και το υποτονικό του παίξιμο. Δεν είναι όμως μόνος του. Πέρα από το δυνατό καστ, υποστηρίζεται και από ένα δυνατό σενάριο. Ο Κένεθ Λόνεργκαν έγραψε και σκηνοθέτησε ένα σενάριο από το οποίο τίποτα δεν λείπει και τίποτα δεν περισσεύει, όλα είναι εκεί για κάποιο λόγο. Ένα αντικείμενο στην κρεβατοκάμαρα του Λι, που λίγοι θα παρατηρήσουν, γίνεται στη συνέχεια φανερό γιατί πρέπει να υπάρχει εκεί.
Λένε ότι δεν υπάρχει γάμος χωρίς κλάμα και κηδεία χωρίς γέλιο. Έτσι, παρά την πένθιμη ατμόσφαιρα που επικρατεί το σενάριο δίνει κάποιες ανάσες με τις απαραίτητες δόσεις χιούμορ. Και πολλές ανθρώπινες στιγμές, όπου βλέπουμε τους ήρωες της ιστορίας να αισθάνονται άσχημα ή απλά άβολα.
Όπως συμβαίνει και στη ζωή, η ιστορία δεν ολοκληρώνεται, και σίγουρα δεν ολοκληρώνεται όπως πιθανώς θα θέλαμε. Παρά τις μετά θάνατον προσπάθειες του εκλιπόντος αδερφού, το κενό μέσα στον Λι δεν γίνεται να αναπληρωθεί. Αυτό γίνεται φανερό σε μια από τις λίγες σκηνές που εμφανίζεται η Μισέλ Γουίλιαμς όπου καταλαβαίνουμε και γιατί η ηθοποιός είναι κι εκείνη υποψήφια για Όσκαρ.
Η ταινία βγήκε σε μια χρονιά όπου ο ανταγωνισμός είναι πολύ μεγάλος. Παρόλα αυτά, πιστεύω ότι σίγουρα θα κερδίσει τα Όσκαρ Α’ Αντρικού Ρόλου για τον Κέισι Άφλεκ, αλλά και για το σενάριο.




Tagged , ,

Πού είμαι;

Διαβάζεις το Μια Πόλη Δίπλα Στη Θάλασσα: Κενά Δυσαναπλήρωτα at My Life… And more Uninteresting Stuff.

meta